سقالکسار گیلان، دریاچه افسونگر ایران

سقالکسارِ گیلان، دریاچه‎ی پاکی‎است در نزدیکی ماسوله، پدید آمده از سد خاکیِ سقالکسار در دل جنگل؛ جنگلی در پانزده کیلومتریِ شهر رشت. با مناظر رویایی که باور کردن آن برایتان سخت خواهد بود.

اینجا ایران است

وقتی از مناظر زیبا حرف می‎زنیم، همه ما ناخوداگاه یاد طبیعت و جنگل‎های دست نخورده شمال کشورمان می‎افتیم. اما دریاچه سقالکسار و مناظر اطراف آن مانند بهشت کوچکی‎ست که وقتی قدم به آنجا می‎گذارید حتی باورتان نمی‎شود که اینجا ایرانِ خودمان است.

دریاچه زنده

این مروارید درخشان، دریاچه‎ای است که خوشبختانه هنوز نفس می‎کشد؛ چرا که در فصل بارندگی آب بالا آمده و شما خانه‎ای را خواهید دید که گویا تا نیمه در آب غرق شده است، و در فصل کم باران، همان خانه را خواهید دید که در نظر بیشتر گردشگران شبیه به قایقی‎ست که در آب لنگر انداخته است.

قایق سواری آری ، ماهیگیری نه!

شما به راحتی می‎توانید با قایق‎های پدالی‎ای که کنار دریاچه قرار داده شده است در ازاء پرداخت مبلغی نا‎چیز به قایق سواری بپردازید و از طبیعت اطراف لذت ببرید. اما به هیچ عنوان به شما اجازه ماهیگیری و یا حتی شنا در این دریاچه داده نخواهد شد.

بهترین مکان برای تور یک روزه

  در منطقه وسیعِ  کنار دریاچه سقالکسار  و همچنین طبیعت بکر و زیبایی که در همه جای آن به چشم می‎خورد، می‎توانید به راحتی جایی را برای اقامت چند ساعته بیابید. چادری بزنید و در کنار خانواده و دوستان‎تان از این محیط لذت ببرید. مناظر چشم نواز و رویایی چنان حال و هوای شما را تغییر خواهد داد که می‎توانید ساعت‎ها کنار دریاچه بنشینید و به صدای گوش نواز محیط گوش فرا دهید.

سقالکسارِ پاک

یکی از دلایلی که این دریاچه را به دریاچه‎ی پاک شهره کرده است توجه مردم بومیِ این منطقه به نظافت است. مثلا رسم زیبای آنها برای پاک نگه داشتن این منطقه این است که هنگام ورود، کیسه ای به شما داده خواهد شد برای جمع آوری زباله، و در صورت انجام دادن این کار دو سوم از مبلغ ورودی شما را به شما باز خواهند گرداند.

حرف آخر

در پایان پیشنهاد می‎کنیم که در تعطیلات نوروزی امسال هنگام سفر به شمال و عبور از جاده های شلوغ و پر ترافیک، راه خود را به سمت روستای سقالکسار کج کرده، وَ ساعتی  را کنار زیبایی های حیرت انگیز این منطقه به خوشی بگذرانید.

برای خواندن مطالب مرتبط با لیس گپ اس ام اس همراه باشید